REHBERLİK SERVİSİ

22.12.2014 5439

 

Rehberlik Nedir

 

Bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitsini geliştirmesi, çevresi ile dengeli ve sağlıklı bir şekilde uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye yapılan sistemli, bilimsel ve profesyonel bir yardım sürecidir.

Demek oluyor ki;


Rehberlik her bireyin önce kendi ilgi, yetenek, kişilik, istek ve arzuları kuvvetli ve zayıf yanları ile kendisini çok yönlü tanımasını sağlamaya çalışır. Kendini iyi tanıyan birey sorunlarının farkındadır ve onları çözmek için bir güç sarf eder.

  • Rehberlik ve Psikolojik Danışma, kendini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden tanımasına yardımcı olur.
  • Toplumda gelişimi için açık fırsatları, okul içi ve okul dışı eğitim olanaklarını, mesleklerini, toplumun beklentilerini tanır.
  • Niteliklerine uygun bir program seçmesine yardımcı olur.
  • Problem çözme gücünü geliştirmesine, doğru kararlar verebilmesine, çevresi ile olumlu ilişkiler kurabilmesi için gerekli tutum ve becerileri kazanabilmesine ve ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardım etmektir.

 

Öğrenci yada öğrencilerle, danışmanın yüz yüze gelerek çeşitli problemlere çözüm yolu aramak üzere kurdukları psikolojik ilişkidir. Öğrencilerin kendi kişiliklerini anlamaları ve kabul etmeleri, kendi problemlerine çözüm yolu bulabilmeleri, problemlerini çözmede kendi kendilerine yeter duruma gelebilmeleri, çeşitli seçeneklerden uygun birini seçerek karar alabilmeleridir.

 
REHBERLİĞİN AMACI
 

Rehberliğin temel amacı, bireyin kendini gerçekleştirmesine; kendisinde var olan gizil potansiyelin açığa çıkarılmasına yardımcı olacak etkinlikleri düzenlemektir. Bunun için ;

Bireyin kendini tanıması, anlaması, kabullenmesi, gizil güçlerini geliştirmesi, çevreye uyum sağlaması amaçlanır.

  • Desteği kendi içinden alma
  • Zamanını iyi kullanma
  • Kendine özgü verimli ders çalışma yöntemlerini belirleme
  • Karar verme stratejilerini geliştirme ve etkin kararlar verme
  • Problem çözme
  • Plan Yapma
  • İyi insan ilişkileri kurma ve geliştirme
  • Kendini tanıma ve kabul etme
  • Öğrenmeye ve çalışmaya karşı olumlu tutum geliştirme
  • Kişisiel ve zihinsel özelliklerinin farkına varma
 
REHBERLİK VE DANIŞMA
 

Bireysel ve grup danışması şeklinde düzenlenebilir. Her iki şekilde de danışma konusu, öğrencilerin kişisel, eğitsel, mesleki problemleri ile ilgili olabilir.

Bireysel Danışma: Ders saatlerinin dışında ve öğrencilerin okul içi çalışmalarını engellemeyecek şekilde zaman ayrılmalıdır. Danışma ile ilgili çalışmalar bu konuda yeterli ve hazır rehber öğretmen tarafından yürütülmelidir.

Grup Danışması: Öğrencilerin çoğunu ilgilendiren ortak problemlerle ilgili danışma çalışmalarında gruplar oluşturularak rehberlik için ayrılan saatlerden yararlanılabilir.